1. dua-dua perkara di atas ialah pasal Tunnel Excavation Method.
2. Tapi satu method ajer yang bleh pakai untuk buat Bukit Berapi Tunnel, longest one in SEA (3.3 km). Masalahnyer Support Core tak diiktiraf oleh profesional engineer memandangkan ianyer utk tunnel pendek 500m sahaja.
3. Stop work order dah dikeluarkan oleh KTMB memandangkan kontraktor gagal mengikut spec supaya guna Fibreglass Element dalam excavation Bukit Berapi Tunnel dan cecah alarm limit. That safety hazard!
4. I'm gonna find out why MGJV need to deviate from agreed method and causing such alarming safety threat to the construction, and maybe to the peole using that tunnel in the future.
5. I'm not that expert to foresee future but as taxpayer i want to know is it realy safe to use the 3.3km-tunnel before paying the ticket.
DAKWAH MASA KINI: DARI KONFRANTASI KEPADA ENGAGEMENT
-
Oleh: Prof Madya Dato’ Dr Mohd Asri bin Zainul Abidin 1. Ramai yang agak
terkejut apabila melihat beberapa tokoh memulakan pendekatan dakwah yang
berbeza d...
6 years ago
No comments:
Post a Comment